Kreta bu2  kreta e ugyint  fb oldal  

"Brit és amerikai kultúra" projekt és a Beszámoló

"Brit és amerikai kultúra" három hetet meghaladó projekt

 

logo

1. Fenntartó adatai:

1.1 Fenntartó neve:Miskolc Megyei Jogú Város Önkormányzata
1.2 Fenntartó címe:3525 Miskolc Városház tér 8.
1.3 A projekt TÁMOP azonosítója:TÁMOP 3.1.4-08/2-2009-0148

2. Intézmény adatai:

2.1 Intézmény OM azonosítója:028980
2.2 Régió:Észak-magyarországi
2.3 Intézmény neve:Bulgárföldi Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola

2.4 Intézmény címe:

Irányítószám:3534
Telepules:Miskolc
Közterület / házszám:Fazola Henrik u. 2.
2.5 Feladatellátási hely neve:Bulgárföldi Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola

2.6 Feladatellátási hely címe:

Irányítószám:3534
Telepules:Miskolc
Közterület / házszám:Fazola Henrik u. 2.

3. Kapcsolattartó:

3.1 Kapcsolattartó neve:Csohányné Gácsi Edit
3.2 Telefonszáma:46530534
3.3 E-mail címe:Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

4. Az innováció jellemzői:

4.1 Az innováció címe:
„Brit és amerikai kultúra” három hetet meghaladó projekt

4.2 Az innováció tömör tartalmi leírása:(max. 500 karakter)
A projekt alkalmas arra, hogy a tanulók az angolszász országok civilizációjáról eddig szerzett tudásukat bővítsék és jussanak információkhoz a természet, a történelem, a művészetek, az ünnepek, a sport, a szokások területén, ismerkedjenek meg a kultúra lehető legtöbb oldalával. Fontos része a multikulturális nevelés, amely elősegíti a miénktől eltérő gondolkodás- és életmódbeli különbségek megértését és elfogadását, a tolerancia képességének fejlesztését. A projekt fontos eleme továbbá a gyerekek motiválása az idegen nyelv tanulására és használatára.

4.3 Az intézmény saját web-oldala, ahol az innovációt közzétették:
http://www.bulgarfoldi-mc.sulinet.hu/

4.4 Az innováció újdonságértéke az intézmény életében:(max. 500 karakter)
A programok tanórákon és tanórán kívül történnek / napközis, könyvtári, sport és manuális foglalkozások /, megvalósításuk változatos tevékenységeket, új tanulásszervezési eljárások alkalmazását igényli. Az esztétikai-művészeti tudatosságot fejleszti az angol és amerikai gyermekversek, népdalok, táncok megismerése. A manuális készségeket erősíti, a gyermekek mozgásigényének kielégítését szolgálja az új sportágakkal való találkozás és a kézműveskedés. A kvízek megoldása a digitális eszköztár használatára épít, a kommunikációs készségeket veszi igénybe.

4.5 A humánerőforrás:(max. 500 karakter)
A projektben részt vevő pedagógus kész módszertani kultúrája fejlesztésére, nyitott az új tanulásszervezési eljárások és a digitális technika alkalmazására, a hatékony kompetenciafejlesztésre, képes pozitív tanulási légkört kialakítani, motiválni. Koordináló teamként működnek az angol szakos tanárok és tanítók. A digitális eszközök használatát biztosítja az informatikus, a hagyományos információgyűjtést segíti a könyvtáros, a többi nevelő a saját szakterületének megfelelő téma / természet-és társadalomtudomány, művészetek és sport / feldolgozását irányítja.

4.6 A fejlesztés alapdokumentumait itt töltheti fel: pl. projektterv, tanmenet, témahét, stb.

4.7 Az innovációt bemutató egyéb dokumentumokat itt töltheti fel: kép, hang, videó, stb.

5. Információk az innovációt hasznosítók számára:

5.1 Az innováció típusa:

- Tanulásszervezési eljárások
- Oktatási-nevelési módszerek

5.2 Az innováció mely intézménytípusban alkalmazható:

- általános iskola
- szakiskola
- alapfokú művészetoktatási intézmény
- gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény

5.3 Az innováció megvalósításához szükséges időkerete: 0

5.4 Egyéb megjegyzések:(max. 500 karakter)

 

A jelen Saját innovációt regisztráló Intézmény ezúton kijelenti, hogy a Saját innováció regisztrációja, felhasználása illetve a felhasználás engedélyezése harmadik személyek jogát nem sérti.
Az Intézmény felelős minden olyan kárért, amely a jelen nyilatkozatban foglaltak megsértéséből akár az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaságot, akár harmadik személyeket ér.

Ezen adatlap kinyomtatásával az Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. igazolja, hogy a TÁMOP 3.1.4-es pályázó intézmény a Saját innováció nyilvánosságra hozási kötelezettségének megfelelt, a feltöltött Saját innováció 2010.06.22 napján a http://kosar.educatio.hu felület adatbázisába került.

 

Kelt.: .................................................... 2010.06.22

 


"Brit és amerikai kultúra" három hetet meghaladó projekt - Beszámoló

 

logo

BESZÁMOLÓ

Brit és amerikai kultúra

 

Lezárult a „Brit és amerikai kultúra” című több hetes programsorozat a Bulgárföldi Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskolában. Miskolc város Önkormányzata összesen 182 millió forintot nyert a kompetencia alapú oktatás  bevezetésére. A TÁMOP 3.1.4/08/2-2009-0148 pályázati projektben 8 intézmény vesz részt.

„A kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben”- elsősorban új tanulás-szervezési eljárásokat alkalmaz; a kompetencia alapú oktatási programokhoz szükséges taneszközöket biztosítja, és nem utolsósorban a pedagógusoknak módszertani képzéseket szervez.

A Bulgárföldi Általános és Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola rendezvényei több mint 3 héten keresztül a brit és az amerikai kultúra köré csoportosultak a három hetet meghaladó projekt keretében. Az eseménysorozat majdnem négy hete más- más tevékenységek köré csoportosult. Az első hét mottója:  „Verssel, dallal, tánccal a világ körül” volt. A diákok angol verseket tanultak, megismerkedtek R. L. Stevenson életével, munkásságával. Angol dalokat is megtanultak, több osztály táncot készített angol népdalokra. Sokan a táncok kapcsán ekkor ismerkedtek a népviseletekkel is. E héten rendeztük az angol nyelvű szavalóversenyt is, ahol a kötelezőn túl, önként vállalt, szabadon választott verset mondtak. Ezen a napon tagiskolánk tanulói is megmérettethették magukat. A filmvetítések pihentetésül zárták a hetet.

A következő hét másképp volt mozgalmasabb az előzőnél, hisz ez az „Ügyes kezek , fürge lábak innen-onnan” elnevezést kapta.

Nyírtunk, ragasztottunk, hajtogattunk, tablót, faliújságot, készítettünk. Dolgoztak a tanulók egyénileg, de csoportban is. A gyerekeket örömmel töltötte el, hogy munkadarabjaik- immár kiállítási tárgyakként- az iskola díszeivé váltak. Érdekes, hogy a rongálás csekély volt az eddig megszokottakhoz képest. Nagyon népszerűek voltak az újfajta sportolási lehetőségek, testnevelés órán fociztunk, délután floorballoztunk; de a történelem vizein a múltba is visszahajóztunk játékos sorversenyeinken, mialatt „Kolumbusz felfedezte Amerikát.”

Már a harmadik hétnél jártunk, amikor mást sem láttunk a hét folyamán, mint TOTÓkkal szaladgáló gyerekeket. Ez a hét volt a: „KVÍZ a világról”.

Kollégáink érdekesebbnél- érdekesebb, változatosabbnál- változatosabb feladatokat találtak ki, hogyan ismerkedhetnek meg a tanulók az eddig szinte ismeretlen tájak növény- és állatvilágával. Híres emberekről gyűjtöttek, kerestek adatokat, készítettek tablókat, beszámolót.

A könyvtár segítségével gyakorlati példákon keresztül találtak információt szakirodalmakban, de lehetőség nyílt szótár-, lexikonhasználatra is. Ezt a hetet a méltán népszerű Halloween party zárta, melyen nemcsak a jelmezek kaptak helyet, de az ünnephez kapcsolódó szokások játékok formájában is előkerültek, csakúgy, mint a dalok, táncok, versek, mondókák.

„… és ami még nem volt…” következett befejezésképpen. Hisz ekkor ehettünk ihattunk, mert népszerű és kevésbé ismert sütemények kóstolásán lehetett ismerkedni az új ízvilággal.

Voltak, akik recepteket fordítottak, mások lelkesen jegyzeteltek anyának…

Aztán egész nap szörföztünk, persze a neten!

Így aztán- virtuálisan- be is jártuk azt a világot, amivel eddig minden oldalról megismerkedtünk.

Záróeseményként nagyszabású előadást tartottunk, melyen méltán lehettek büszkék a tanulók is – tanáraik is az elmúlt majd négy hét fergeteges eseményeire, és mindarra a produktumra, amit a gyerekek előadtak, mindannyiunkat megörvendeztetve.

Összegzésképpen elmondható, hogy bár iskolánk tanulóifjúsága igen „vegyes” összetételű, most sikerült megtalálnunk azt a közös pontot, ami- bár kiindulópontként szolgált- egy nagy közös rendezvénnyé nőtte ki magát a „Brit és amerikai kultúra” három hetet meghaladó projekt keretében. Mivel iskolánk nemcsak a projektben résztvevő csoportra, hanem az iskola egészére kiterjesztett az eseménysorozatot, elmondható, hogy minden gyerek egyénileg tett hozzá, egy-egy kis darabot ahhoz, hogy a kezdeti pontocska, óriási, kerek egésszé lett.

Bízom benne, hogy mindenki- persze a maga módján- magával vitt egy kis darabot útravalóul és megértette, amit mottónk is sugallt:

„Az egyetlen dolog, amit magaddal vihetsz: a nyelvek tudása, az országok ismerete, az emberek megismerése. Emlékeid legyenek útitársaid!”

„Own only what you can carry with you: know languages, know countries, know people.

Let your memory be your travel bag.”

 

                                                                                    Takácsné Mohr Rita

                                                                                        szakmai vezető



Képek:

Totó kitöltése
Búvárkodás a könyvtárban
Halloween
Dal és tánctanulás
Amerikai süteménykóstolás
Zárórendezvény