Projektindító nap
BESZÁMOLÓ
A Bulgárföldi Általános és Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola
Projektindító Rendezvényéről
A rendezvény időpontja: |
2009. szeptember 21. |
A rendezvény helyszíne: | Bulgárföldi Általános és Magyar – Angol Két Tanítási Nyelvű Iskola 3534.Miskolc, Fazola Henrik u.2. |
Előadó: | Novákné Lapostyán Zsuzsanna |
Előzetes feladatok: | Projektindító rendezvényünk megtartásáról előzetesen értesítettük tantestületünket, a meghívót mindenki aláírásával ellenjegyezte. Személyesen adtuk át a meghívókat az Iskolaszék Elnökének, valamint a programban érintett osztályok Szülői Munkaközösség Vezetőinek. |
A projektnyitón 32 fős tantestületünkből 28 pedagógus volt jelen.
A projektnyitón készült jelenléti ívet csatoltuk.
A rendezvényről: Iskolánk TÁMOP 3.1.4/08 pályázatának szakmai vezetője köszöntötte a jelenlévőket. Az előadó megköszönve a felkérést PowerPoint bemutatóval gazdagítva kezdte meg előadását.
Először a pályázat céljait és a részcéljait ismerhettük meg. Megtudtuk, hogyan kapcsolódik a pályázat a HEFOP kapcsán a múltba, és hogyan mutat előre az Új Magyarország Fejlesztési Terv részeként. Megértettük a TÁMOP célrendszerét, struktúráját. Összevetettük az Európai Unió és a hazai NAT kulcskompetenciáit, emellett összegyűjtve megismertük a tantárgyfüggetlen kulcskompetenciákat is. A pályázat kötelező elemeire is útmutatást kaptunk, csakúgy, mint a továbbképzésekről, mind a vezetés (menedzsment), mind a pegógiai módszertani képzések tekintetében. Szó volt a taneszközbeszerzésről, melyek alkalmazása a pályázatba bevontak körében kötelező, csakúgy, mint a projekt szakmai tevékenységeit áttekintő szakmai nap, mely a pedagógustestület egésze és az iskolahasználók egésze számára is egyaránt kötelező. Útmutatást kaptunk azokra a dokumentumokra (Helyi Tanterv, Pedagógiai Program), melyeket módosítanunk kell. A „Jó gyakorlat” adaptálását, megismerését is kötelezően írták elő. A fenntartási kötelezettségből adódóan, a módosított helyi tantervből és pedagógiai programból adódóan a megfelelő gyakorlatot folytatni kell legalább annyi tanulócsoportban és pedagógussal, mint a projektben érintett. A kompetencia alapú oktatást továbbra is alkalmaznunk kell, elő kell segítenünk az ehhez kapcsolódó tanulásszervezési eljárások módszerek alkalmazását, az esélyegyenlőség javítása érdekében.
Az előadás végén kollégáink kérdéseket intézhettek előadónkhoz.
A Projektindító Rendezvény igazán minőségi állófogadással zárult, kollégáink nagy megelégedésére. Ezalatt tovább folytatódhattak a kötetlen beszélgetések egymást közt is, valamint személyes beszélgetésre is ekkor volt lehetőség előadónkkal.
Miskolc, 2009. szeptember 22. | Takácsné Mohr Rita szakmai vezető |