Kreta bu2  kreta e ugyint  fb oldal  

Beiratkozás a 2024/25-ös tanévre

TISZTELT SZÜLŐ/ TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ!

 

 

A következőkben néhány fontos tudnivalóról tájékoztatjuk Önt a 2024/2025. tanítási évre történő általános iskolai jelentkezés/beiratkozás vonatkozásában:

 

A jelenleg hatályos jogszabályi előírások szerint az általános iskolákba történő jelentkezés/beiratkozás személyes megjelenést és adategyeztetést igényel. A személyes jelentkezés/beiratkozás időpontja:

 

2024. április 18. (csütörtök) 8.00-19.00 óra között

2024. április 19. (péntek)  8.00-18.00 óra között

Bővebb információért kattintson a "Bővebben" sorra

A törvényes képviselők kétféle módon kezdeményezhetik gyermekeik beiratkozását:

1. Személyes ügyintézéssel, csak papír alapon történő adminisztrációval:

A személyes megjelenés során történik a beiratkozáshoz szükséges hatósági igazolványok és dokumentumok eredeti példányának bemutatása is, ezért kérjük, hogy az alábbiakat feltétlenül hozza magával.

- A gyermek nevére kiállított személyi azonosítót igazoló hatósági igazolvány.

- A gyermek nevére kiállított lakcímet igazoló hatósági igazolvány.

- A gyermek nevére kiállított TAJ kártya.

Sajátos nevelési igényű gyermekek esetében a Szakértői Bizottság szakértői véleménye.

- Nyilatkozat közös szülői felügyeleti jog gyakorlásáról.

- Nyilatkozat az életvitelszerű ottlakásról.

 

2. Elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval:

 A fent jelzett napokon a személyes ügyintézés gördülékenyebbé tehető és annak ideje rövidíthető, ha előzetesen beküldi adatait a KRÉTA rendszer e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába – BÁI” (a továbbiakban: BÁI) felületén keresztül:  https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap

Online beiratkozás kezdete: 2024. március 27. 

A beiratkozás napján – függetlenül attól, hogy a két jelentkezési mód közül melyiket választja – minden szülőnek meg kell jelennie személyesen az intézményben, ahol a beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, illetve nyilatkozatok eredeti példányát be kell mutatni.

Az e-Ügyintézés felületen keresztül – regisztráció után a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap – indíthatja a gyermek törvényes képviselője a beiratkozási folyamatot, mely során ki lehet tölteni a gyermek beiratkozáshoz szükséges adatait a rendszer által felkínált űrlapon. Emellett az egyes nyilatkozatok (törvényes képviselői nyilatkozat, etika ill. hit- és erkölcstan közötti választás) a rendszerből letölthetőek, és aláírás után a másolatok feltölthetőek.

 

Amennyiben Ön nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába íratná be a gyermekét, akkor is meg kell adnia a kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét is a jelentkezése során. A beiratkozó gyermek körzetes iskoláját az alábbi keresőfelületen Kötelező felvételt biztosító köznevelési intézmények körzethatárai (kir.hu), vagy a Miskolci Tankerületi Központ honlapján is megtalálják Miskolci Tankerületi Központ (gov.hu)

 

Felhívjuk a szülők figyelmét arra, hogy a KRÉTA rendszer beiratkozási nyilvántartása nem teszi lehetővé, hogy egy gyermek egyszerre két, vagy több iskolába is jelentkezzen.

Amennyiben vissza kívánja vonni gyermeke jelentkezését, akkor ezt úgy teheti meg, hogy jelzi a 46/530-534 telefonszámon az adott intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként az iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését egy másik iskolába.

 

Abban az esetben, ha a tanköteles korú tanuló külföldön teljesíti tankötelezettségét - a köznevelési intézmény értesítése mellett – be kell jelenteni az Oktatási Hivatalnak. https://ohtan.oh.gov.hu/

 

A felvételről első fokon az iskola igazgatója dönt, amelyről írásban értesíti a szülőket. Az iskolai felvétellel kapcsolatban meghozott döntés ellen – annak közlésétől, ennek hiányában a tudomásra jutástól számított tizenöt napon belüla szülő jogorvoslati eljárást indíthat az intézményvezetőnél a döntéshozó intézményhez benyújtott, de az intézmény fenntartójának címzett kérelemmel. A jogszabálysértésre vagy érdeksérelemre hivatkozással benyújtott kérelemmel kapcsolatban az iskola fenntartója jár el és hoz másodfokú döntést.

Amennyiben a választott iskola igazgatója a gyermek felvételét elutasító döntést hoz, a szülő a gyermekét a döntés véglegessé válását követő öt napon belül köteles beíratni a kötelező felvételt biztosító iskola első évfolyamára. Az a szülő vagy törvényes képviselő, aki a szülői felügyelete vagy gyámsága alatt álló gyermeket kellő időben az iskolába nem íratja be, szabálysértést követ el.

A beiratkozási eljárás során vagy annak lezárása után legkésőbb két héten belül Önnek nyilatkoznia kell arról, hogy gyermeke számára hit- és erkölcstan vagy etika órát választja. A hit- és erkölcstan tantárgy választása esetén meg kell jelölnie, hogy melyik egyház hit- és erkölcstan oktatásának megszervezését kéri majd gyermeke számára. Az iskola a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházaktól kapott információkat feltünteti a honlapján.

 

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, adatok megadása kapcsán Ön segítséget kérhet a gyermeke óvodájától – óvoda OM azonosítja, gyermekük oktatási azonosítója tekintetében. Természetesen iskolánk fenntartója, a Miskolci Tankerületi Központ is rendelkezésre áll a körzetes iskolákkal kapcsolatos információk, az online vagy a személyes beiratkozás rendjével kapcsolatos kérdések esetén.